Verzuimnavigator: Steeds beter en mooier
Verzuimnavigator: Steeds beter en mooier
Eric ten Hoeve en zijn team bouwden aan de zogenaamde achterkant van Verzuimnavigator. Dankzij hun werk verlopen administratieve handelingen nu sneller en soepeler dan ooit. In dit artikel legt Eric uit op welke momenten jij als werkgever daarvan profiteert.
De aanvraag
“Als een werkgever een dienst bestelt op Verzuimnavigator, ontvangt de medewerker een sms. In dat bericht staat dat er een dienst voor hem is aangevraagd. Met een code geeft hij goedkeuring voor het doorsturen van zijn persoonlijke gegevens naar de dienstverlener. Zodra de medewerker toestemming heeft gegeven, ontvangt de leverancier de aanvraag en krijgt de werkgever een bevestiging.
Aan de achterkant zien wij niet om wie het gaat. Die informatie is allemaal encrypted en helemaal AVG-proof.
De aanvraag wordt zichtbaar in het systeem van Verzuimnavigator en een aantal zaken wordt afgehandeld. Van de werkgevers die zich de eerste keer aanmelden verzamelen we de bedrijfsgegevens. We nemen contact op met de aanvrager om de gegevens door te nemen en eventuele vragen te beantwoorden. Zodra de gegevens compleet zijn, verzendt het systeem de opdracht naar de dienstverlener.
De start
“Met de leveranciers hebben we afgesproken dat zij binnen 5 dagen contact opnemen met de betreffende medewerker. Aan onze kant proberen we een aanvraag binnen 2 uur te verwerken.”
De betaling
“De werkgever geeft in het systeem aan op welke kortingen hij recht heeft. Het grote voordeel is dat alles in 1 loket samenkomt en dat je direct weet wat je kwijt bent. Voorheen moest je al je polissen napluizen. Omdat ik zelf ook ondernemer ben, weet ik waar ik over praat. Het is zeker 4 jaar geleden dat er bij mij iemand langdurig ziek was, ik zou niet direct weten waar ik alle papieren moet vinden. De kortingen worden verrekend met de partijen die zijn betrokken bij Verzuimnavigator, INretail en de verzekeraars. Voor het resterende bedrag ontvangt de werkgever een factuur. Dat zie ik ook als voordeel. Als ondernemer ben je niet goed thuis in de wereld van re-integratie. Als je dan direct een paar honderd euro moet afrekenen via iDeal voor een dienst waarvan je niet precies weet wat die inhoudt, dan voelt dat niet goed.’
Het vervolg
De aanvragen stromen inmiddels steeds vaker binnen. Dankzij de feedback van gebruikers kunnen we het platform verder verbeteren. Ik verwacht dat het aanbod steeds aantrekkelijker wordt, juist omdat we het samen oppakken. De pakketten sluiten straks beter op elkaar aan, en werkgevers kunnen de verschillende diensten gemakkelijker vergelijken. Dat komt de kwaliteit van het aanbod uiteindelijk alleen maar ten goede.
Heb je vragen over de werking van Verzuimnavigator? Stuur je mail naar service@verzuimnavigator.nl.